hamhame

hamhame

hamhame

hamhame

کجا می توان 10 فیلم برتر نامزد اسکار 2022 را دید: از «قدرت»

 از میان 10 فیلم نامزد، اولویت‌ها بین «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون - که تا ماه‌ها توسط منتقدان و کارشناسان سیاست جوایز اسکار ارائه شده است - و CODA - نشانه‌های قلب اثر سیان هدر: عنوان تقسیم می‌شود. -خارجی که به طور خلاصه جوایز بسیاری را به دست آورده است (آخرین آنها جوایز PGA برای فیلمنامه است).

از میان 10 فیلم نامزد، اولویت‌ها بین «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون - که تا ماه‌ها توسط منتقدان و کارشناسان سیاست جوایز اسکار ارائه شده است - و CODA - نشانه‌های قلب اثر سیان هدر: عنوان تقسیم می‌شود. -خارجی که به طور خلاصه جوایز بسیاری را به دست آورده است (آخرین آنها جوایز PGA برای فیلمنامه است).

یک "جنگ" بین تنها کارگردانان زن حاضر در این رده، یک رکورد (اما کمپیون تنها کسی است که در پنج جایزه بهترین کارگردانی نامزد شده است).

 امشب در آسمان «ماشین من را برانید»، فیلم برنده اسکار درباره قدرت کلام که درد را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید : جدیدترین اخبار سلبریتی های جهان

قدرت سگ اثر جین کمپیون

این کارگردان نیوزلندی از زمان اولین حضورش در جشنواره فیلم ونیز 2021، جایی که شیر نقره ای کارگردانی را به دست آورد، بازگشت این کارگردان نیوزلندی به سینما پس از بیش از ده سال پیروزمندانه بوده است. و 12 نامزدی اسکار 2022، تقریباً همه در دسته های اصلی، گواه موفقیت یک سبک کاملا شخصی است.

داستان در مونتانا دهه 1920 اتفاق می افتد و درباره دو برادر گله ای با شخصیت های بسیار متفاوت است. وقتی ملایمتر ازدواج می کند و رز (کرستن دانست) را به خانه می آورد، جنگ سرد شخصیت ها و شخصیت ها بین خواهرشوهر و برادرش فیل (بندیکت کامبربچ) آغاز می شود. یک همجنس‌گرای سرکوب‌شده، دیوانه و سرکوب‌شده که پسر رز، پیتر گوردون (کودی اسمیت-مک‌فی) از ازدواج قبلی را نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.


این داستان «ماچیسموی سمی»، فرمول انتقادی بسیار محبوب در سال‌های اخیر، علی‌رغم فضای تاریخی، به فیلم پیوندی با واقعیت می‌دهد. نکته ای به نفع بسیاری از طرفداران و عیب برای دیگرانی که تفسیر مجدد ژانر وسترن را از دیدگاه های معاصر مورد انتقاد قرار داده اند.

نام همه بازیگران: کرستن دانست، همسر واقعی و فیلم او جسی پلمونز، کامبربچ و کودی اسمیت-مک فی.

نقد پائولو مرگتی

دومین فیلم پربیننده نتفلیکس پس از رد اعلامیه، یک کمدی دیستوپیایی است که به دلیل پیامی، یک موضوع خام، در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی، به موضوع بحث های داغ در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

داستان درباره دانشجوی دکترای نجوم دانشگاه میشیگان، کیت دیبیاسکی (جنیفر لارنس) و پروفسور راندال میندی (لئوناردو دی کاپریو) است که در مسیر برخورد به زمین، دنباله‌داری به اندازه اورست را کشف می‌کنند. اما پایان جهان با وجود دعوت از تلویزیون و ملاقات با رئیس جمهور ایالات متحده (مریل استریپ) به هیچ کس علاقه ندارد.

برای برخی بی‌ثبات‌کننده و کثیف، برای برخی دیگر وظیفه‌شناس و «متاسفانه خنده‌دار»، «به بالا نگاه نکن» همچنان می‌تواند نگاهی شفاف به شرایط اضطراری محیطی معاصر داشته باشد. مضامین بسیار دوست داشتنی برای قهرمان داستان لئوناردو دی کاپریو - که در نقش (منتشر نشده) یک محقق ناب که قادر به ارائه لحظات عالی کمدی است، عملکرد عالی ارائه می دهد.

و همچنین جنیفر لارنس، آریانا گرانده و تیموتی شالامه. اما بعید است که آدام مکی کارگردان این برد را به خانه برد.

داستان وست ساید اثر استیون اسپیلبرگ

بازسازی فیلم کلاسیک 1961 در باکس آفیس پیروز نشد. تسلیت: او 7 نامزدی - غیرمنتظره - را به خانه برد.

این موزیکال داستان دو باند را روایت می کند که برای کنترل قلمرو وست ساید در دهه 1950 می جنگند و بارها در خیابان ها با هم درگیر می شوند. در طول یک رقص با حضور هر دو طرف، ماریا (راشل زگلر)، خواهر رهبر باند پورتوریکویی، و تونی (انسل الگورت)، یک پسر خوب عضو سابق جت، در نگاه اول عاشق هم می شوند. اما بت آنها کوتاه مدت است.

«داستان وست ساید»، موزیکال تاریخی با امضای استیون اسپیلبرگ وارد سینما شد.

این فیلم با بازیگران بسیار جوان - از جمله ریچل زگلر، سفید برفی بعدی در لایو اکشن دیزنی - بین تماشایی و آهنگ های جاودانه با بازتابی بسیار موضعی در مورد مهاجرت و نژادپرستی تعادل برقرار می کند. ترکیبی که شاید به درستی توسط عموم هضم نشده است.


به همین دلیل، این فیلم احتمالاً برنده اسکار 2022 بهترین فیلم نخواهد شد - با این حال شانس زیادی وجود دارد که استیون دومین تندیس بهترین کارگردانی را به خانه ببرد. اولین با فهرست شیندلر برنده می شود.

انسل الگورت بازیگر: «اسپیلبرگ برای داستان وست ساید من را وادار کرد ده تست انجام دهم»

بیشتر بخوانید : زندگینامه پویان مختاری

CODA - نشانه های قلب سیان هدر

این فیلم غافلگیرکننده این فصل، بازسازی یک فیلم فرانسوی است.

این فیلم که در ساندنس جایزه گرفت و در جوایز SAG پیروز شد، درباره روبی (امیلیا جونز)، دختری که مسئول خانواده اش است، متشکل از پدر (تروی کاستور)، مادر (مارلی متلین) و برادر بزرگتر، همه ناشنوا و لال به جز او اما امیلی می خواهد خواننده شود. اما این رویا او را به انتخابی به همان اندازه که مهم است سوق می دهد: به دنبال رویاهایش برود یا به کمک خانواده اش ادامه دهد؟

این کمدی از سوء تفاهم‌ها که با روی کار آمدن فقط 10 میلیون دلار هزینه دارد، به بسیاری از مضامین با ظرافت و اصالت می‌پردازد: یکپارچگی، ناتوانی و خودپذیری. و برعکس، بدون اینکه هیچ وقت به غم انگیز بیفتیم، پدال را به سمت حل همه مشکلات با یک پایان خوش دلخراش فشار دهید. به نوبه خود به عنوان دیزنی‌مانند و برعکس سینمای واقعی، در ماه‌های اخیر به فیلمی تبدیل شده است که می‌توان آن را شکست داد.

با این حال، اسکار نقش مکمل تروی کاستور تا حد زیادی رهن به نظر می رسد. بازیگر - لال واقعی ناشنوا - واقعاً در نقش پدر فوق‌العاده است.

Dunes اثر دنیس ویلنوو

این فیلم موفق علمی تخیلی، علاوه بر نامزدهای قابل پیش بینی «فنی»، بهترین فیلم را نیز شگفت زده کرد.

داستان مربوط به پل آتریدس (تیموتی شالامه)، فرزند جوان خانواده آتریدها است که به همراه پدرش، دوک لتو (اسکار آیزاک)، مادرش لیدی جسیکا (ربکا) به سیاره ناپذیر آراکیس، معروف به دون، نقل مکان می کنند. فرگوسن) و برخی از مشاوران. با این حال، دون زیر تیراندازی همه نیروهای جهان است و مصمم به به دست آوردن سلطه خود است و پل جوان باید برای نجات خانواده و مردمش بجنگد.

فیلم دیدنی و پر از معانی فلسفی، اما نمی تواند به طور کامل بر گستردگی مواد روایی آغازین - رمان فرانک هربرت - نظارت کند. در نتیجه یک نقاشی دیواری بزرگ، خشک و نه چندان هیجان انگیز است.

همچنین به همین دلیل، Dune شانس زیادی برای برنده شدن در اسکار 2022 ندارد، به خصوص اگر در نظر داشته باشید که آکادمی همیشه به داستان های علمی تخیلی پاداش آلرژی داشته است.

بیشتر بخوانید : زندگینامه ساشا سبحانی

«تلماسه» اثر دنیس ویلنوو با تیموتی شالامه. نقد پائولو مرگتی

ماشین من را توسط ریوسکه هاماگوچی برانید

این فیلم که بر اساس رمان کالتی هاروکی موراکامی ساخته شده است، تنها عنوان خارجی زبان در بین 10 فیلم نامزد بهترین فیلم سال است.

داستان یوسوکه کافوکو (هیدتوشی نیشیجیما)، بازیگر و کارگردان تئاتر است که به‌طور ناگهانی همسرش را از دست می‌دهد، همسرش که تازه کشف کرده بود. دو سال بعد، در جریان تمرینات عمو وانیا چخوف، با میساکی (توکو میورا)، دختری که به عنوان راننده او انتخاب شده است، دوست می شود. و با آن می تواند در یک تبادل دو طرفه، سوگواری پر از تناقضات برای همسر گمشده اش را حل کند.


یک فیلم جاده ای تأثیرگذار که در هیروشیما فیلمبرداری شده است، «Drive my car» روح قهرمانان داستان را حفاری و کاوش می کند، با تمرکز بر چهره و اقدامات حداقلی آنها برای یافتن کلیدی برای درک شخصیت پیچیده آنها. اثری بدیع تالیفی، مطمئناً نه برای همه کام.

کاندیدای 4 جایزه اسکار، از جمله بهترین کارگردانی، او به سختی معجزه انگل کره ای را در سال 2019 تکرار خواهد کرد - برنده چهار تندیس. با این حال، به احتمال زیاد این فیلم «دست خدا بود» ساخته پائولو سورنتینو را در بین پنج فیلم برتر بهترین فیلم بین‌المللی قرار خواهد داد.

خانواده ای برنده – شاه ریچارد اثر رینالدو مارکوس گرین

فیلم در نیمه راه کمدی، بیوگرافی و حماسی ورزشی، بر دوران کودکی و نوجوانی اسطوره های تنیس سرنا و ونوس ویلیامز (سانیه سیدنی و دمی سینگلتون) تمرکز دارد. و این کار را از دید پدرشان (ویل اسمیت) انجام می دهد، که پس از دیدن جوایز قابل توجه مسابقات حرفه ای، آینده دخترانش را به عنوان قهرمان طراحی می کند. با تمایل بسیار شدید برای رستگاری اجتماعی، حتی اگر روش‌های آموزش و انضباط تا حدی چیزی جز متعارف باشد.

«پول خانواده» که توسط خواهران «واقعی» ویلیامز تهیه شده است، یک تأیید کلاسیک از تمثیل اراده، به دلیل خوش بینی بی‌هیجان و ساختار ساده‌اش، نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کرد. و با یک آیسینگ مهم، عملکرد عالی ویل اسمیت. کسی که پس از سه نامزدی، با قطعیت بسیار برای اولین بار به عنوان یک بازیگر نقش اول برنده اسکار خواهد شد.

بیانسه، ستاره پاپ، دوست دیرینه سرنا ویلیامز و نامزد آهنگ Be Alive، اولین نامزدی خود را کسب می کند. شانس او برای برنده شدن بسیار عالی است.

بلفاست اثر کنت برانا

فیلمی عمیقا زندگی نامه ای که کنت سال ها آرزوی ساخت آن را داشت.

داستان در تابستان 1969 اتفاق می افتد و درباره بادی (جود هیل) پسر نه ساله ای است که دوران کودکی خود را با والدینش (جمی دورنان و کایتریونا بالف) و پدربزرگ و مادربزرگ پر جنب و جوش (جودی دنچ و سیاران هیندز) در آرامش زندگی می کند. کوچولو روزهایش را در سینما یا بازی در خیابان ها می گذراند، اما وقتی شورش ها و حملات بین کاتولیک ها و پروتستان ها آغاز می شود، زندگی او برای همیشه تغییر خواهد کرد.

بلفاست که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است، بیش از هر چیز بر اساس تفسیر خارق‌العاده جود هیل کوچک است که اولین حضور خود را روی پرده بزرگ انجام می‌دهد. و در فیلمنامه‌ای که تا حد کمال روغن‌کاری شده، کاملاً احساسی، اما غم‌انگیز غم‌انگیز در آن وجود دارد. این فیلم که بلافاصله پس از اکران در سینما با امتیاز بالایی روبرو شد، در ماه‌های اخیر نفس خود را از دست داد و جوایزی که سایر نامزدها کسب کردند به حاشیه رانده شد.

با این حال، 7 نامزدی برای اسکار 2022 - از جمله جودی دنچ باشکوه - کم نیستند.

پیتزا شیرین بیان اثر پل توماس اندرسون

چهار سال پس از پیروزی «رشته پنهان»، کارگردان آمریکایی مورد علاقه سینماگران سرسخت بار دیگر برای دریافت جایزه اسکار در رقابت است.

داستان، نیمه اتوبیوگرافیک و در کالیفرنیا در سال 1973 اتفاق می افتد، بین گری ولنتاین پانزده ساله (کوپر هافمن، پسر فیلیپ سیمور فقید) و آلانا کین (آلانا هایم)، دختری که چندین سال از او بزرگتر است. این دو شروع به قرار گذاشتن می کنند و مدتی را با هم می گذرانند و بیشتر و بیشتر دوست می شوند. به ناچار عاشق شدن.

یک کمدی احساسی پوشیده از نوستالژی صمیمانه و مقاومت ناپذیر برای دورانی که دیگر وجود ندارد، پیتزا شیرین بیان - برگرفته از نام یک فروشگاه زنجیره ای معروف موسیقی - فیلمی است که اساساً هیچ اتفاقی در آن نمی افتد. به جز تکامل رابطه این دو جوان. که کارگردان با پیروی از حرکات قلب قهرمانانش با آزادی مطلق فیلم می گیرد.

برای زینت بخشیدن به فیلم، دو فیلم غول پیکر از شان پن و بردلی کوپر - دومی در نقش جان پیترز، تهیه کننده و آرایشگر، و دوست پسر باربارا استرایسند در دهه 70. و یک موسیقی متن زیبا از دیوید بووی تا Doors.

 پیتزا شیرین بیان، تریلر فیلم پل توماس اندرسون طرفداران را دیوانه می کند. و ما در حال حاضر در مورد اسکار صحبت می کنیم…

بیشتر بخوانید : بیوگرافی علیشمس

نمایشگاه توهم - کوچه کابوس گیرمو دل تورو

بر اساس رمانی از ویلیام لیندزی گرشام، صعود اجتماعی استانتون کارلایل (بردلی کوپر) را روایت می کند. چرخ و فلکی که تبدیل به یک کلاهبردار ماهر می شود و در فریب های خود ابتدا مولی کیهیل (رونی مارا) و سپس لیلیت (کیت بلانشت) روانپزشکی را استخدام می کند که با استفاده از اطلاعات خصوصی مشتریانش تله های عالی با استانتون می سازد تا از آن بیرون بیاید. پول

اما از آنجایی که یک نوآر است، به کسی نمی توان اعتماد کرد. نه از دوستان جنایتکار.

فیلم دل تورو

فیلم دل تورو که از نظر زیبایی شناسی و دکور بسیار دقیق است، داستانی ساده را به نمایش می گذارد که نتوانسته است مجذوب خود شود. حتی برای ارزش‌های جهانی او که به دوگانگی طبیعت انسانی مرتبط است، به نیاز به دروغ گفتن آگاهانه و دروغ گفتن. بقیه بازیگران را به هدر داد که به صورت جانبی استفاده شد. به خصوص ویلم دفو و تونی کولت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد